Zarejestrowanie samochodu jako zabytkowego w praktyce ma kilka korzyści, poza oczywistym prestiżem posiadania takiego pojazdu. Co jednak jest niezbędne, aby zarejestrować zaimportowany pojazd jako zabytkowy? Serdecznie zachęcamy do lektury.
Aby móc zarejestrować pojazd jako zabytkowy konieczne jest spełnienie kilku wymogów. Oto najważniejsze z nich:
Zdarza się też, że samochód ma mniej niż 25 lat, a mimo to zostaje uznany za zabytkowy. W takiej sytuacji istnieje jednak dodatkowe kryterium unikalności, np. ze względu na nietuzinkowe rozwiązania konstrukcyjne zastosowane w przypadku takiego samochodu.
Jeśli powyższe kryteria zostały spełnione, wówczas można starać się o uzyskanie statusu auta zabytkowego. Jako importer aut z Japonii chętnie doradzamy w tym zakresie i wspieramy naszych Klientów.
Procedura rozpoczyna się od uzyskania białej karty stworzonej np. przez rzeczoznawcę. Wykonuje się ją w trzech egzemplarzach, przy czym jeden z nich ma być przekazany do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków razem z wnioskiem o to, aby pojazd został wpisany do ewidencji.
Kolejnym krokiem jest wydanie decyzji konserwatora, oczywiście jeśli pojazd spełnia wszystkie wymogi prawne, aby móc kwalifikować się jako pojazd zabytkowy.
Istotnym etapem procesu jest także wizyta na stacji diagnostycznej. To w tym miejscu zostanie wykonane badanie techniczne pojazdu pozwalające upewnić się, czy z danymi podzespołami może on bez zagrożenia dla innych uczestników ruchu poruszać się po drogach.
Chcesz zarejestrować swój zaimportowany pojazd jako zabytek? Jeśli tak, to chętnie przekażemy Ci dodatkowe informacje, które będą niezbędne, aby procedura została domknięta możliwie jak najszybciej. Z przyjemnością pomożemy Ci także w imporcie wymarzonego auta z Japonii. Zachęcamy do bezpośredniego kontaktu!