Jakie samochody miejskie królują na japońskich drogach?

miasto w Japonii nocą

Rynek motoryzacyjny w Japonii różni się od tego, co znamy z krajów europejskich. Przede wszystkim należy dostrzec wyraźne różnice stylistyczne. Często auta poddawane są zmianom w tym zakresie, które niekoniecznie wizualnie będą nam odpowiadać. Jednak popularne są tam również podobne modele, jak u nas. Mimo wszystko królują bardzo kanciaste i nietypowe nadwozia.

Auto z Japonii – czy to dobre rozwiązanie? 

Japoński rynek motoryzacji jest bardzo szeroki. Import aut cieszy się rosnącą popularnością, bo na aukcjach w sieci można w łatwy sposób samodzielnie wylicytować interesujący nas model. Ponadto najczęściej są one bardzo zadbane, pozbawione rdzy i z niskim przebiegiem, co zwiększa ich atrakcyjność. Pomimo iż w kraju kwitnącej wiśni obowiązuje ruch lewostronny, to jednak wiele szczególnie typowych europejskich modeli miejskich ma kierownice po właściwej dla nas, czyli lewej stronie. Różnorodność dostępnych modeli jest ogromna. Oczywiście z łatwością znajdziemy takie, które doskonale znamy z naszych ulic, ale jest również wiele bardziej nietypowych, produkowanych jedynie na lokalny rynek.

Mieszkańcy Japonii w dziedzinie motoryzacji są do bólu praktyczni. Co to oznacza? Samochód musi być takiej wielkości, aby parkowanie nim nie sprawiało najmniejszych trudności, a dodatkowo powinien być opłacalny podatkowo. W związku z tym duże silniki, modne nadwozia oraz radość z prowadzenia nie są specjalnie pożądane.

Jaki więc samochód z Japonii?

Japończycy wybierają oczywiście również doskonale nam znane oszczędne i niewielkie modele samochodów miejskich, których wiele można znaleźć w ciekawych ofertach sprzedaży. Jednak przeglądając oferty znajdziemy także wiele tych nietypowych, które mogą wydać nam się wręcz dziwne wizualnie. Jednak jeśli zainteresuje nas nawet jakiś bardzo nietypowy model to warto rozważyć taką opcję dla siebie i zastanowić się nad jego zaletami, które niewątpliwie pod względem praktycznym istnieją. Dodatkowo samo wyposażenie również jest zwykle na wysokim poziomie.

Wróć do bloga